Yleinen alue > Retkimelonta

Melontaretki Hossaan 25.-27.5.2012

(1/14) > >>

Teijo Lehtonen:
Hossanretki järjestetään toukokuun viimeisenä viikonloppuna ja allekirjoittanut toimii retken vetäjänä. Kalustoksi suosittelen avokanoottia tai jokiretkikajakkia, merikajakit ovat turhan nopeita ja saattaa olla että jäävät paikoitellen kiinni pituutensa takia. ;)

Lähtö perjantai-iltana Iso-Kukkurin Perangan puoleisesta päästä Kukkurin autiotuvalle n.2,7km, lauantaina Ala-Valkeaisen autiotuvalle n.16km, sunnuntaina joko Pitkä-Hoiluan päähän n.6,5km tai Lounatkosken ohitse Hossanjärvelle ja Erä-Hossaan n.16km.

Edellä mainittuna retki on helppo aloittelijoille ja perheretkenäkin, mutta mikäli retkelle on lähdössä vain kokeneita melojia ja halutaan lisää vaativuutta niin retki voidaan aloittaa Perangasta ja laskea Peranganjoki, matkaa tulee n.15km lisää ja tällöin ensimmäinen yöpyminen Hevonperseenkosken laavulla. Peranganjoessa on 13 koskea joista pahimmat ovat luokaltaan II ja II+ !, eli koskikokemusta pitää olla. Hossan vesiretkeilyopas suosittelee Peranganjoelle vähällä vedellä muovipaatteja runsaiden pohjakosketusten ja terävien kivien takia.

Hossan retkeilyalue valittiin vuoden 2011 Retkikohteeksi, kun kilpailuteemana oli vesiretkeily. Lisää tietoa Hossasta löytyy http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/retkeilyalueet/hossa/Sivut/Default.aspx

Ja nyt vain ilmoittautumisia/toiveita/mitä vain... :)

Tiina Kotipalo:
Heips,

Lähen mukaan! Menopeliksi avokanootti, jos saan "taisteluparin" jostain, muutoin otan kajakin.

t.Tiina

Teijo Lehtonen:

--- Lainaus käyttäjältä: Tiina Veteläinen - Maaliskuu 26, 2012, 23:51:30 ip ---Heips,

Lähen mukaan! Menopeliksi avokanootti, jos saan "taisteluparin" jostain, muutoin otan kajakin.

t.Tiina

--- Lainaus päättyy ---

Minä voin lähteä taistelupariksi, ei ole vielä tullut sitä sooloinkkaria hommattua. ;)

Tuija Auvinen:
Mä voisin olla myös lähdössä mukaan, jos pysytellään pois koskista, niihin kun ei meikäläisen kokemuksella ole asiaa :) Onko meillä seuralla soveltuvaa kalustoa, mikä/mitkä paatit? (mä kun oon ihan pihalla) Kajakilla voisin lähteä liikenteeseen.

Jarmo Kujala:
Tää melonta kyllä kiinnostaa suuresti. Jäi viime keväänä tekemättä. En yleensä lyö lukkoon näin aikasin viikonloppujani, mutta varmaan lähen, jos joku muistuttaa lähemmin tota. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta