Yleinen alue > Retkimelonta

Melontaretki Hossaan 25.-27.5.2012

<< < (7/14) > >>

Tuija Auvinen:
Kevät ja kesä tulee vihdoinkin... Ihanaa!

Mä olen siis edelleen lähdossä reissuun, mikäli vain joku muukin jättää laskematta alkupään kosket.

Mulla on tuo kirppu käytössä, jos tulee pakottava tarve, neljälle ja minimaalisesti tavaraa mahtuu, joten ei mikään hyödyllinen kulkupeli reissuun lähtiessä ja koukkuahan siinä ei saa edes olla :)

Expeditionin varasin Sylvainilta joten se asia on kunnossa.

Tuija

Minna L.:
Hei,

Varasin itselleni kajakin. Tuija voin tulla kyytiin... En ole varma laskenko koskia, ei välttämätön... Kun on kamppeita. Mulla on trangia, otan mukaan... Vai tarvitseeko?

Saan varmaan teltan, mutta onko se tarpeen? Onko siellä laavuja jossa voi tarvittaessa yöpyä, jos autiotupa on täynnä. Itse en ole kesä aikaan yöpymispaikasta niin kranttu :)

Tämä on eka yöpymismelontareissuni :)

Teijo Lehtonen:

--- Lainaus käyttäjältä: Minna L. - Toukokuu 02, 2012, 21:32:20 ip ---Saan varmaan teltan, mutta onko se tarpeen? Onko siellä laavuja jossa voi tarvittaessa yöpyä, jos autiotupa on täynnä. Itse en ole kesä aikaan yöpymispaikasta niin kranttu :)

--- Lainaus päättyy ---

Laavujakin Hossasta löytyy, mutta ei ihan kämppien läheisyydestä eli pitäisi erkaantua muusta porukasta. Tupien lähistöltä löytyy kylläkin puuliiterit. ;)

Tiina Kotipalo:
Hei,
Trangia on tarpeen, jos haluaa lämmintä ruokaa, ilmankin pärjää. Itse tykkään kokkailla retkiolosuhteissa :) Me otamme Niinan kanssa yhteiset kokkailuvehkeet, vaikka avokanoottiin kivasti sopiikin tavaraa.
Telttakin on kiva, jos käy huono tuuri ja kämpät on täynnä. Viimeksi kyllä nukuttiin kuin sillit purkissa... kun ne kalastajat tulivat aamuyöllä..

Minä tietenki haluaisin laskea myös ne kosket ja pitemmän reitin. (En kyllä tiedä onko se järkevää näillä taidoilla ja kunnolla? :D) No nukuttaapahan sitten, kun on rättiväsynyt.
Tuosta tulikin mieleen, että vaihtovaatteita kannattaa ottaa mukaan ja lämmintä yleensäkin. Se ei kesä tuohon aikaan vielä ole kovin pitkällä, josko Hossassa vielä alkanutkaan. On joskus olleet järvet jäässäki tuohon aikaan.

Innoissaan olen kyllä taas lähdössä :)

Teijo vois valaista koskista vähän lisää, että kannatteeko minun sinne lähteä rypemään.
t.Tiina

Veli-Matti Lehtonen:
Terveiset Hossasta ja lumitöistä!
Järvet olivat jäässä ja jännittää, miten kevät etenee. Koskaan eivät järvet ole olleet Hossassa Suomussalmella jäässä enään toukokuun lopulla, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Olen siellä edellisellä viikolla ja laitan tarvittaessa viestiä.
Hienoa, että olette lähdössä myös avokanooteilla, toivottaapi pj@avokanootti.info pj Weltsu. Käykääpä myös sivustoilla www.avokanootti.info
Jaska Mäkikylä on sinne viritellyt inkkarimelonnasta joitain juttuja ja tietoa.
Tuon lähtöpaikkaanne yhden Freedomin, joki kanootin ja tarvitaessa myös minun Yukon expeditionkin (kajakki) on käytössä. Jätän sen kärryyn ja katsotaan sitten lähtörannalla tarvitsetteko.
Olen teitä vastassa Perangan risteyksessä. (Hossaan menevän tien ja vitostien risteys) Soittelemme Teijon kanssa ja sovimme muut jutut.
Jos todella voitte laitella Peranganjoen laskijoiden varusteita avokanootteihin ja saatte pitkämatkalaiset ajoissa vesille niin olette aikalailla kohtuuaikaan Kukkurin kämpällä. Kämpästä oikealle n. 200m on hyviä telttapaikkoja. Aina kannattaa varautua teltalla taikka laavuvaatteella, vaikka kämppä on todennäköisesti tyhjä.
Jos on laskeskellut Sanginjoen koskia, ei Perankajoki ole sen kummempi. Korkealla vedellä kosket ovat aikalailla helppoja. Ulkokurveissa ei koskaan saa mennä lähelle pusikkoja, ne naulaavat varmasti veden alle, olen sen itse kokenut.
Olette vaan aika myöhään vesillä, joten kannattaa harkita oletko paistamassa makkaraa Kukkurin tuvalla, vai vääntämässä vasta Hevonperseenmutkassa, jolloin menee myöhään yöhön joutsenten huutoa kuunnellessa.
Olisimpa mukananne, mutta pittää mennä Ouluun äipän 80 v synttäreille.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta