Kirjoittaja Aihe: Viikon melonta Kreikassa Poros saarella 2012  (Luettu 6829 kertaa)

Minna L.

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 40
Viikon melonta Kreikassa Poros saarella 2012
« : Syyskuu 19, 2012, 13:27:48 ip »
Viime keväänä haaveilin viikon melontamatkasta ulkomailla. Googletin erilaisia mahdollisuuksia ja päädyin melomaan Skottilaisen ohjaajan kurssille Poros saarelle Kreikkaan.

Matka oli 8.9-16.9.2012. Vaikka ajankohta oli syksyllä, Kreikassa oli vielä ihanan lämpimät ja suotuisat kelit melonnalle. Teimme päivittäin melontaretken ja meille opetettiin tekniikkaa, navigointia
ja erilaisia pelastautumismahdollisuuksia. Tekniikan osalta viikko oli tehokas. Tavoitteena oli suorittaa kolmen tähden merimelontapätevyys (BCU).

Jokaisen päivän päätteeksi keräännyimme yhteen niin kuin perhe kreikkalaisen ruoan ääreen ja juttelimme päivän annista. Ruoka oli hyvää. Mahdollisuutena olisi ollut myös ottaa osaa kreikkalaisen ruoanlaiton kurssille. Melojia oli enlgannista, amerikasta ja suomesta (yksi osmilainenkin oli mukana ;D , jaettiin vielä huone).

Yksi päivä viikosta oli halutessa vapaa ja itse kävin tutustumassa Poros saareen maitse mönkijällä.

Poros saarella oli mukava meloa. Näkymät olivat kauniit, mutta kova tuuli esti saaren kiertämisen ympäri. Saarella on myös mahdollisuus vuokrata melontavarusteet päiväksi. Suosittelen melontakohteena! Tuuli on ajoittain kova, mutta sen tuomat aallot ihania... ainakin minulle ;D Vaaralliselta matkaaminen ei itselleni tuntunut koskaan. Ainoa mitä piti varoa oli merisiilet. Poukamia ja lepoaikkoja löytyy mukavasti, muuta meriliikennettä täytyy seurata, jotta ei synny vaaratilanteita.

Majoittauduin Oysseys Aparments hotellissa. Huoneet olivat siistit, omistaja Katerina Sakelliou erittäin ystävällinen ja lämminhenkinen.
www.odysseyapartmentsporos.gr

Matkan järjesti Adventure Tourism Service, siihen kuului majoitus, ruoka (aamupala, lounas eväs mukaan, illallinen) ja kalusto. Hinta oli edullinen.

Jos innostuneita löytyy, itse voin lähteä melomaan Kreikkaan ensi kesänäkin/ mahdollisuutena on myös Skotlanti! :)