Kirjoittaja Aihe: Iijokisoutu 1-5.7.2014  (Luettu 7719 kertaa)

Anita Valkama

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
Iijokisoutu 1-5.7.2014
« : Toukokuu 30, 2014, 11:44:49 ap »
Perinteinen Iijokisoutu starttaa Taivalkosken Jokijärveltä, Saijan lomakylästä 1.7. tiistaiaamuna. Mukaan voi tulla koko viikoksi tai vaikka vain päiväksi.

Lisää tietoa soudusta osoitteesta www.iijokisoutu.net/

Aloittelevalle melojalle soutu on erinomainen tapa kehittää osaamista ja kokemusta virtaavassa vedessä. Kyseessä on retkimuotoinen tapahtuma ja 2014 soudetaan taas vaihteeksi vapaan Iijoen puolesta ja Kollajan allasta vastaan. Ilmoittautumiset mielellään ennakkoon nettisivujen kautta, mutta omalla kalustolla liikkuva voi toki tulla paikalle soutupäivän aamunakin.

Kokeneemmat melojat otetaan mielellään mukaan turvaamaan muiden menoa, ilmoittautumiset tällöin minulle (o5o-58579o9) Erityisesti turvamelojia tarvitaan kahtena ensimmäisenä päivänä (1.7. ja 2.7.), sekä lauantaina (5.7.) Kipinään kosken laskuun.

Veli-Matti Lehtonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Ei oppi "ojaan" kaada
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #1 : Toukokuu 30, 2014, 12:26:21 ip »
Sinneppä Iijoelle avokanootilla olen tulossa. On niin hieno tapahtuma ja kivaa porukkaa, ettei voi poissa olla. Nähdään ja Wanha Soutaja pyörii mielessäni. Laulun sanoittaja on tavoittanut asian ytimen. Joelta ei voi olla poissa vaikka toiset kieltää. (Saha yksin puoltaa, on toinen vanha sanonta)
Weltsu

Veli-Matti Lehtonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Ei oppi "ojaan" kaada
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2014, 02:09:06 ap »
Kovin on hilijasta? Ei se tapahtuma mielestäni vaadi mitään protestihenkeä, kunhan tulee mukaan omalla taikka... retkikalustolla Suomen parhaiten järjestetylle melonta ja soutu tapahtumalle.
Varsinkin kolome ekapäivää ovat koskareilla nautittavia ja helppoja pätkiä.
Weltsu

hillevi wallenius

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #3 : Kesäkuu 22, 2014, 18:18:41 ip »
Olisipa kiva juttu viettää lomaa.  Onko Oulusta lähtijöitä?  Maksaako osallistuminen? Voiko joka pa ikassa yöpyä teltassa?  Seuralta kai voi lainata tarvittavat melonta välineet?
20 vuotta olen katsonut mökin rannalta melojien menoa, nyt kaipaisin mukaan.

hillevi

hillevi wallenius

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2014, 23:31:11 ip »
Miten homma toimii? Minulla ei ole telinettä kajakille. Onko mahdollista saada kajakki teidän muiden kyytiin? En ole ennen ollut tällaisella retkellä.

hillevi

Ari Ollila

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 602
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #5 : Kesäkuu 25, 2014, 23:32:32 ip »
Moi!

Käsittääkseni Iijokisoutu ei ole seuran "virallinen" retki, eli se tarkoittaa sitä, että sinne voi mennä ihan "omikseen".
Toki täällä palstalla voi kysellä muita lähtijöitä, kyytejä ja neuvoja. Kajakkeja voi vuokrata seuralta oheisen linkin ohjeitten ja hintojen mukaan: http://kc.fi/index.php/kurssit-ja-palvelut/vuokraus Ja tietoa itse Iijokisoudusta löytyy siis täältä:
http://www.iijokisoutu.net/

Ehkäpä joskus seura tekee jonkinmoisen retken Iijoellekkin, laitetaan harkintaan.

-Ari

Veli-Matti Lehtonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Ei oppi "ojaan" kaada
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #6 : Kesäkuu 30, 2014, 02:05:27 ap »
Minulla on joitain välineitä mukana, mutta melontaliivit ja kypärät on vain omiin tarpeisiin. Yukon Expedition on aika kookas ainakin pienemmälle melojalle ja toinen vaihtoehto, 31 v. täyttänyt Olympia on aika herkkäliikkeinen koskari. Jos on melontakokemusta, niin sillä on hienoa meloa.
Lupailevat todella vaihtelevaa säätä. Kaikille viidelle päivälle en uskalla luvata kyytiä/välineitä, mutta jos tulette niin soittakaa 0405868064 niin katsotaan sattuuko joku itselle varaamani paatti teille.
Näillä näkymin tiistaille avautuu paikka jokimelontaan suunitellusta avokanootistani etupenkkiläiselle. Tämä varmistuu huomenissa. Kiirusta siten pittää. Takaan, että tämän Jokijärvi-Taivalkoski välin mukanani melovalle tarjoutuu jokimelonnan avokanoottikurssi siinä samalla.
Parasta tietenkin on, että osallistujat itse varaavat ja tuovat omat välineensä. Samoin pikapikaa ilimottautumiset http://www.iijokisoutu.net/ sivujen kautta. Weltsu
Weltsu

Veli-Matti Lehtonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 175
  • Ei oppi "ojaan" kaada
Vs: Iijokisoutu 1-5.7.2014
« Vastaus #7 : Heinäkuu 08, 2014, 02:35:38 ap »
Hieno ja upea IIjoki-soutu takana. Voivoi ja kuka empi tulla mukaan. Omatoimiretkenä koko joki on hieno. Vesitilanne sitten...ratkaisee.
Syksymmällä, jos satelee, retkeilen uudelleen koko joen voimalaotosten luo, tai kärryllä ohi. Saas nähdä.
Weltsu